قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دریافت صورت‌حساب الکترونیکی شرط معافیت از مالیات معاملات طلا و ارز وزیر کار به اعتراضات درباره دستمزد کارگری واکنش نشان داد فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی
سرخط خبرها

تعرفه معاینه فنی برتر خودرو‌ها اعلام شد (۳ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۱۷۳۷
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
تعرفه معاینه فنی برتر خودرو‌ها اعلام شد (۳ دی ۱۴۰۲)
امسال ۳۵ درصد متقاضی معاینه فنی برتر بوده‌اند که از این میان ۱۶ درصد گواهی برتر صادر شده است.  

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز، یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲، جلسه مشترک کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص لایحه بهای کارشناسی معاینه فنی برتر و با حضور اعضای این دو کمیسیون و شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شادی مالکی با بیان اینکه لوایح با توجه به نیازسنجی‌ها ارائه شده‌اند، گفت: پس از تهران، کلانشهر‌های دیگر نیز به دنبال ارائه معاینه فنی برتر هستند و سازمان حفاظت محیط‌زیست مطابق با رتبه‌بندی‌ها اقدام به صدور مجوز برای ارائه خدمات معاینه فنی برتر می‌کند و اکنون در ۱۱ مرکز تهران مجوز صدور معاینه فنی برتر صادر شده است.

مالکی با بیان اینکه سالانه ۵۴ هزار خودرو یعنی ۱۶ خودرو در ساعت برای معاینه فنی پذیرش می‌شوند، افزود: در معاینه فنی عادی و در بخش اندازه‌گیری گاز‌ها خودروها ۳۰ ثانیه می‌ایستند، اما در معاینه فنی برتر برای آزمایش‌های تکمیلی ۶ دقیقه زمان احتیاج است.



مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران تصریح کرد: امسال ۳۵ درصد متقاضی معاینه فنی برتر بوده‌اند که از این میان ۱۶ درصد گواهی برتر صادر شده است.  

وی با اشاره به بهای پیشنهادی برای معاینه فنی برتر اظهار کرد: بهای معاینه فنی عادی ۹۲ هزارتومان است و برای معاینه فنی برتر ۲۸ هزار تومان افزایش قیمت، یعنی ۱۲۰ هزار تومان را پیشنهاد داده‌ایم.

در ادامه این جلسه احمد صادقی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: دریافت ۲۸هزارتومان بیشتر برای معاینه فنی بهای زیادی نیست که بخواهیم آن را از شهروندان دریافت کنیم، باید رقم پایه‌ای گذاشته شود تا در سال دیگر هم بتوانیم آن را افزایش دهیم و شهروندان به دریافت معاینه فنی ترغیب شوند.  

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: به نظر می‌رسد هزینه تمام شده معاینه فنی برتر به مراتب بیشتر از هزینه تمام شده معاینه فنی عادی است؛ لذا مبلغ ۵۰ هزارتومان منصفانه است، ارائه کالا یا خدماتی کمتر از ۵۰ هزارتومان چندان صحیح نیست، باید قیمت واقعی و معقول خدماتی که شهروندان آن را می‌پذیرند ارائه دهیم و باید سیاست‌های تشویقی در بخش‌های دیگر حمل‌ونقلی از جمله آرم ترافیک به گونه‌ای اعلام شود که مردم به سمت معاینه فنی برتر حرکت کنند.

در ادامه میثم مظفر، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران گفت: باید به سمت مطلوبیت بیشتر پیش برویم و از نظر بنده افزایش ۲۸ هزارتومانی بهای معاینه فنی درست نیست و از نظر سیاستگذاری این کار اشتباه است.  

با نظر اکثر اعضای حاضر در جلسه بهای معاینه فنی برتر مبلغ ۵۰ هزارتومان تعیین شد و بهای کامل دریافت معاینه فنی برتر ۱۴۲ هزار تومان شد.  

در ادامه این جلسه تعیین بهای معاینه فنی پرتابل در دستورکار قرار گرفت و مالکی درخصوص این لایحه گفت: در بستر معاینه فنی پرتابل خط معاینه فنی به محل سازمان‌های مختلف که خودرو‌های انبوه دارند اعزام می‌شود تا معاینه فنی در محل انجام شود.  

بر اساس این گزارش، با رأی اکثر اعضای حاضر در جلسه قیمت پایه به ازای هر اعزام ۵ میلیون تومان و به ازای هر روز حق توقف ۱۰ درصد مبلغ پایه تعیین شد.
منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->